En ny artikel fra Game Rant afslører, at den længe ventede samarbejde mellem Call of Duty og Netflix’s hitserie “Squid Game” er sat til at udkomme den 3. januar. Denne spændende integration vil byde på en række nye elementer, herunder operatørskind, våbenplaner og tidsbegrænsede spiltilstande, som alle er inspireret af den populære serie.

Det er ikke første gang, Call of Duty omfavner popkulturens største trends. Tidligere samarbejder har set spillere i aktion med alt fra ikoniske horrorfigurer til verdensberømte musikere og sportsstjerner. Men denne gang træder spillet ind i en verden, hvor overlevelse er nøgleordet, præcis som i “Squid Game”, der netop har fået sin anden sæson på Netflix den 26. december.

Squid Game møder Call of Duty: hvad kan spillere forvente?

Ifølge Game Rant vil det nye samarbejde præsentere spillere for unikke spiltilstande, der er inspireret af Squid Game-universet, herunder det berygtede ‘rødt lys, grønt lys’ spil. I dette spil skal deltagerne navigere gennem en udfordrende bane, men kun når de får grønt lys – en fejl kan betyde spillets ende. Traileren, som Activision har frigivet, giver et fascinerende indblik i de kommende skind og kosmetiske genstande, der vil være tilgængelige for spillere.

Et blik bag kulisserne: samarbejdets rødder

Call of Duty’s samarbejde med Squid Game er mere end blot en marketingstrategi; det er en hyldest til den kulturelle indflydelse, serien har haft globalt. Squid Game’s første sæson blev en sensation ved sin udgivelse i 2021, og den anden sæson fortsætter historien med nye drejninger og farlige konkurrencer, hvor hovedpersonen Seong Gi-hun vender tilbage til de dødelige spil.

Fremtiden for Call of Duty samarbejder

Mens Squid Game-samarbejdet kun er det seneste i en række af Call of Duty’s kreative partnerskaber, markerer det en spændende retning for fremtidige spiludvidelser. Fans kan forvente flere sådanne sammenblandinger, der bringer nye dimensioner til det klassiske skydespil, og Activision lover, at dette kun er begyndelsen.