Dette indhold er sponsoreret

 

Gamer du meget i hverdagen, så er du måske i bevidst omkring, hvilke skader det kan have på din krop, hvis du ikke passer på. Det er videnskabelig bevist, at det ikke er sundt for kroppen at sidde for meget ved et skrivebord, og derfor er det nødvendigt at du ved, hvordan du bedst kan holde din krop vedlige, når du gerne vil spille i løbet af ugen, uanset om det er med odds bonus, WOW eller Mine Sweeper. Derfor får du i denne artikel tre gode råd til, hvordan du kan passe godt på din krop, når du gamer. 

Hold udstrækningspauser

Har du besluttet dig for at game meget i din hverdag, så er det vigtigt, at du holder pauser, hvor du strækker kroppen ud. Dette behøver ikke tage mere end 10 minutter, men det er vigtigt, at du får strukket ud i dine ben, arme og ryg, så du kan holde til at sidde ved computeren i så mange timer ad gangen. Der findes flere forskellige udstrækningsvideoer online, som du kan se og lære udenad, som du så kan benytte, mens du gamer. På denne måde passer du godt på din krop. 

Køb ergonomisk udstyr

Hvis du gerne vil passe på din krop, mens du gamer, så er det vigtigt, at du sørger for at købe ergonomisk udstyr. Dette er udstyr, som er designet til at lette trykket i dine håndled og din ryg, mens du spiller, så du ikke får skader. Dette kan være et ergonomisk tastatur eller en ergonomisk mus,men bedst af alt, så er det en god ide, at du anskaffer dig en ergonomisk kontorstol, som du kan sidde og spille i, i hverdagen. Denne tager trykket fra dine rygsøjler, og du vil nemmere kunne spille længe uden at få ondt.

Vær aktiv i en time om dagen

Når du gamer, så kan man sammenligne det med et arbejde på kontor, hvor man også sidder foran skærmen hele dagen. Det er hårdt for kroppen, og det mindsker opbygningen af stærke muskler, og derfor bør du altid være aktiv i en time om dagen for at vedligeholde din muskulatur. Dette kan du gøre på mange forskellige måder. Nogle foretrækker blot at gå en tur eller at løbe en tur, mens andre foretrækker styrketræning, dans eller måske svømning. Det vigtigste er her, at du bevæger din krop og styrker din muskulatur, så du ikke kommer til at pådrage dig længerevarende skader, blot fordi du er gamer i hverdagen.

Share.

Leave A Reply