Styrk virksomhedens online-strategi
Hvad ved du egentlig om kryptovaluta, og er din virksomhed opdateret på de sociale medier sådan for alvor? Masser af spørgsmål skal nærmest stille sig selv, når det kommer til en virksomheds digitale strategi, fordi der konstant ruller nye muligheder ind, som man må forholde sig til, hvis man skal følge med konkurrenterne.
Kryptovaluta. Ordet virker måske ikke voldsomt bekendt for dig, men ikke desto mindre bør du nok vænne dig til, at du kommer til at høre det mere og mere i forskellige sammenhænge. Der findes efterhånden et utal af disse digitale valutaer, som hver især spiller en rolle på markedet for virksomheder og private.
Eksempelvis findes Ripple, som hjælper til at ordne transaktioner banker imellem på en hurtigere og billigere måde. Derudover har du formentlig hørt om bitcoin, som har været meget i medierne i de senere år.
IOTA er en kryptovaluta uden blockchain-teknologi, hvilket betyder, at den fungerer ganske anderledes end andre valutaer. Det skyldes blandt andet, at transaktioner foregår på en anden måde, og meget tyder på, at IOTA bliver en meget stor spiller på markedet i de kommende år.
Forstå udviklingen
Når man skal agere på online platforme, er det vigtigste nærmest, at man forstår, hvad der er på spil. Eksempelvis synes sociale platforme ekstremt smarte, og man kan bruge dem på rigtig mange områder. Men de er også involveret i en række faresignaler, som man naturligvis må foreholde sig til i en virksomhed, når man laver sin strategi.
Sociale platforme er essentielle til markedsføring og annoncering, og rigtig mange virksomheder bruger dem derfor også i forbindelse med kampagner, lanceringer og lignende. Det er dog også vigtigt at forstå, at man ikke bare skal bruge sociale platforme, fordi alle andre gør det. Man skal forstå, hvorfor det er relevant, og hvordan det fungerer bedst.
Har man ikke ressourcerne til det, kan man tilknytte eksterne partnerne, som har deres ekspertise netop her. Det vil naturligvis gøre livet lidt nemmere, fordi man er i kontakt med vaskeægte eksperter på området. Det anbefales dog alligevel, at man også selv har en naturlig interesse for det, fordi det kan spille så afgørende en rolle for virksomheden.
Det er generelt vigtigt, at man ikke bare forsøger at hægte sig på teknologiens udvikling, men derimod forsøger at tænke langsigtet. Man skal ikke bare vælge det første og det bedste, hvis der ikke synes at være meget fremtid i det.